RESCINITI, Riccardo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.586
NA - Nord America 6.592
AS - Asia 4.162
SA - Sud America 633
AF - Africa 276
OC - Oceania 206
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 37
Totale 23.492
Nazione #
IT - Italia 6.246
US - Stati Uniti d'America 6.102
CN - Cina 1.274
SG - Singapore 1.133
UA - Ucraina 1.030
DE - Germania 1.022
GB - Regno Unito 826
FR - Francia 686
BR - Brasile 498
CA - Canada 425
NL - Olanda 382
IN - India 295
SE - Svezia 267
VN - Vietnam 235
KR - Corea 216
AU - Australia 188
CH - Svizzera 157
TR - Turchia 155
HK - Hong Kong 134
ES - Italia 121
AT - Austria 120
MY - Malesia 101
FI - Finlandia 100
PT - Portogallo 97
PH - Filippine 93
PK - Pakistan 84
ID - Indonesia 83
BE - Belgio 81
IR - Iran 67
PL - Polonia 67
CI - Costa d'Avorio 59
DK - Danimarca 56
MX - Messico 52
EG - Egitto 50
KE - Kenya 47
RO - Romania 46
AR - Argentina 45
RU - Federazione Russa 42
ZA - Sudafrica 40
IE - Irlanda 38
EU - Europa 37
JP - Giappone 37
PE - Perù 36
AE - Emirati Arabi Uniti 34
CZ - Repubblica Ceca 33
TW - Taiwan 33
BD - Bangladesh 32
NG - Nigeria 27
TH - Thailandia 26
GR - Grecia 25
LT - Lituania 24
NO - Norvegia 22
CO - Colombia 20
IQ - Iraq 16
NZ - Nuova Zelanda 16
SI - Slovenia 16
LB - Libano 15
TN - Tunisia 15
MA - Marocco 14
HU - Ungheria 13
CL - Cile 12
EC - Ecuador 12
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 12
IL - Israele 11
NP - Nepal 11
HR - Croazia 10
SA - Arabia Saudita 10
AM - Armenia 9
UZ - Uzbekistan 9
DZ - Algeria 8
LK - Sri Lanka 8
BG - Bulgaria 7
EE - Estonia 7
VE - Venezuela 7
LU - Lussemburgo 6
SM - San Marino 6
AZ - Azerbaigian 5
GH - Ghana 5
KZ - Kazakistan 5
RS - Serbia 5
BH - Bahrain 4
CR - Costa Rica 4
JO - Giordania 4
LY - Libia 4
PS - Palestinian Territory 4
BA - Bosnia-Erzegovina 3
CY - Cipro 3
GE - Georgia 3
JE - Jersey 3
LV - Lettonia 3
MC - Monaco 3
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 3
PA - Panama 3
QA - Qatar 3
CG - Congo 2
DO - Repubblica Dominicana 2
ET - Etiopia 2
IM - Isola di Man 2
JM - Giamaica 2
KH - Cambogia 2
Totale 23.475
Città #
Chandler 787
Jacksonville 764
Dallas 660
Milan 615
Rome 595
The Dalles 389
Singapore 375
Toronto 335
Boardman 266
Naples 252
Ashburn 211
Seoul 190
Nanjing 183
Princeton 151
Wilmington 140
Council Bluffs 126
Beijing 99
Ho Chi Minh City 96
London 93
Los Angeles 93
Falkenstein 91
Turin 88
Hong Kong 87
Shanghai 85
Munich 81
Salerno 81
Florence 80
Ogden 80
Hanoi 79
Shenyang 78
Ann Arbor 77
Melbourne 74
Vienna 73
Bologna 68
Istanbul 67
Redwood City 67
Bari 64
Helsinki 62
Verona 61
Amsterdam 60
Abidjan 59
Padova 56
Frankfurt am Main 53
Hebei 53
Jiaxing 51
Sydney 49
São Paulo 48
Assago 46
Bergamo 46
Genoa 46
Nanchang 46
Guangzhou 45
Berlin 44
Tianjin 44
Manchester 42
Napoli 42
Changsha 40
Palermo 39
Nairobi 38
Boydton 34
Dearborn 34
Bremen 33
Catania 32
Glasgow 31
Jinan 31
Monza 31
Paris 31
Brussels 30
Lisbon 30
Modena 30
Parma 30
Lima 29
Zhengzhou 29
Hamburg 28
Santa Clara 28
Ankara 27
Birmingham 27
Ciampino 27
Madrid 27
Coventry 26
Johannesburg 26
New York 26
Strasbourg 26
Cagliari 25
Leeds 24
Mumbai 24
Ningbo 24
Rotterdam 24
San Francisco 24
Stockholm 24
Brescia 23
Dublin 23
Geneva 23
Nottingham 23
Warsaw 23
Brooklyn 22
Kolkata 22
Kuala Lumpur 22
Brisbane 21
Chennai 21
Totale 9.905
Nome #
Il marketing orientato all’esperienza. L’intrattenimento nella relazione con il consumatore 2.591
Embracing AI and Big Data in customer journey mapping: From literature review to a theoretical framework 2.024
Made in Italy e Country of Origin Effect 1.357
Consumer Response to Brand Activism: A Multiple Case Study Analysis 1.195
Le strategie internazionali delle medie imprese tra standardizzazione e adattamento dell’offerta 782
Can authenticity be built? Looking for factors that influence authentic brand activism 695
A bibliometric analysis of a risky marketing strategy: brand activism 472
Integrazione logistica, interna e verticale, nella distribuzione dei beni di largo consumo 317
Generation Z and sustainable tourism: exploring the influence of pro-environmental tourism UGC engagement 283
I nuovi mercati e le strategie di entrata delle medie imprese: evidenze e miti 248
La gestione della logistica nella business strategy cliente-fornitore. La collaborazione Autogrill-Procter & Gamble Sinergie 225
Head or heart? A comparative study of the factors influencing sustainable consumption intention in two generational cohorts 219
Il marketing orientato all’esperienza 214
Brand Activism: Literature Review and future Research Agenda 182
Multichannel integration and consumer behavior in a digital age: the role of physical distance. 169
Love is a two-sided why: exploring Valentine’s Day’s ritual purchases and consumption behaviors via comparative textual big data analysis and predictive modeling 165
Le medie imprese acquisite dall'estero. Nuova linfa al Made in Italy o perdita delle radici? 154
Not just food: Exploring the influence of food blog engagement on intention to taste and to visit 150
International marketing and competitive strategies of ‘Made in Italy’: an empirical investigation on medium sized firms 143
Il valore degli eventi. Valutare ex ante ed ex post gli effetti socio-economici, esperienziali e territoriali 140
A literature review on firms' internationalisation through e-commerce 137
Marketing-non-marketing all’italiana: virtù, limiti e prospettive 136
Il fattore intrattenimento nelle strategie di marketing: presupposti e applicazioni 135
Economia e marketing del tempo libero: temi di ricerca e implicazioni manageriali 129
ACQUIRER’S CORPORATE REPUTATION IN CROSS-BORDER ACQUISITIONS: THE MODERATING EFFECT OF COUNTRY IMAGE 124
Exploring travellers' customer journey: the relevance of zero moment of truth 124
Cause-related marketing for successful cross-border post-acquisition performance 120
A literature review on firms’ internationalisation through e-commerce 117
Economia e marketing del tempo libero. Profili e prospettive di un’industria emergente 114
La gestione degli eventi turistico-culturali nella prospettiva esperienziale 111
How to (Not) Survive a Social Media Firestorm: The Dolce & Gabbana’s Ad Debacle in China 110
Consumers’ reactions to cross-border acquisitions: The role of psychic distance and acquirer’s corporate reputation 109
Le acquisizioni dall’estero delle medie imprese italiane: una ricerca per la valutazione delle performance 107
CROSS BORDER ACQUISITIONS AND R&D ACTIVITIES: A COMPARATIVE STUDY IN THE ITALIAN RED BIOTECH INDUSTRY 106
Background and goals of the book 104
Alle radici del mobile entertainment: tra convergenze intersettoriali e esperienze di consumo 104
Exploring the pro-environmental behavioral intention of Generation Z in the tourism context: the role of injunctive social norms and personal norms 101
Acetificio De Nigris: verso una simbiosi fra place branding e corporate branding 101
We Are the Champions! The Role of Conversational Marketing on Fan Engagement 101
A literature review of e-commerce studies: Implications and future agenda for firms and consumers 98
Generation Z’s reactions to brand activism: the role of self-identity and familiarity 97
Strategie di valorizzazione del made in Italy e trading up. Il caso Marinella 96
International brand activism: Should the activist strategy be adapted or standardized in the different countries? 94
Cross Border Acquisitions and R&D Activities: Evidence from Case Studies in the Biotech Industry 94
Sviluppo e competitività delle medie imprese italiane dell’era globale 93
Exploring the Power of Brand Heroes: A Systematic Literature Review on the Role, Meaning, and Influence in Marketing 93
La prospettiva dei partecipanti: il modello dell’event experience 92
L’indotto economico della zona franca di Napoli 91
Napoli e il Mediterraneo. Dalle parole ai fatti 91
Diversification Strategies in Information and Communication Industry through Acquisitions: the Case Vodafone-Cobra 91
Il governo dell’integrazione logistica. Tendenze evolutive nel canale distributivo 90
2020: a new Journal for a true Marketing 90
How does Industry 4.0 transform manufacturing activities, workers performance and supply chain? Evidence from Italian steel industry 90
La valutazione dell’event experience: primi risultati del caso “Quattro notti e…più di luna piena” 89
International Marketing and the Country of Origin Effect: The Global Impact of “Made in Italy” 88
How Artificial Intelligence impacts on Customer Experience 88
Il marketing nelle imprese internazionali 87
La competitività 87
Acquisizioni internazionali e presidio dei mercati esteri: un'analisi delle medie imprese italiane acquisite 87
Il ruolo delle community online nella definizione della propensione all’acquisto dei prodotti made in Italy: verso il country brand engagement, in Digitaly. Competitività, innovazione e immagine del Made in Italy nell'era digitale. Il Rapporto del Centro di Ricerca sul Made In Italy dell'Università degli Studi Internazionali di Roma 87
How Do Consumers Respond to Brand Activism Campaigns? Exploring the Relationship Between Authenticity, Brand Value Congruence, Brand Identification, and Political Ideology 85
Modelli di internazionalizzazione delle medie imprese industriali 85
Internet nella filiera turistica: il caso Open Travel Network 84
Nuove tecnologie dell’informazione e strategie di canale nel settore della birra. Il caso HiWeb. 84
La rete per lo sviluppo delle medie imprese nei mercati internazionali: implicazioni di marketing 84
Conclusioni 84
Retail, entertainment e creazione di valore. Un’indagine sui centri commerciali in Italia 84
The influence of country image and acquirer's corporate reputation in cross-border acquisitions: a consumer perspective 84
Mobile instant messaging apps as an opportunity for a conversational approach to marketing: a segmentation study 84
Le strategie di marketing per la commercializzazione internazionale dei prodotti tipici 83
Le strategie internazionali dellle medie imprese del made in Italy 81
The impact of psychic distance on acquirer's corporate reputation in cross-border acquisition: a consumer perspective 81
The role of digital technologies in International Marketing and Business: a Quantitative Assessment of the Literature 81
Studies on firms’ internationalisation in Italian journals: themes, trends and future directions 80
Tempo libero, intrattenimento e gestione dei rapporti con i consumatori 79
The effect of psychic distance on consumers' preference: does acquirer's corporate reputation matter? 79
Taking a stand or standing aside? How to conceptualize the emerging phenomenon of university activism 78
EXTRA TOPPING NEVER HURTS: EXPLORING CONSUMERS’ PERCEPTIONS OF BRAND ACTIVISM CAMPAIGNS VIA TEXTUAL BIG DATA ANALYSIS 78
The impact of cross border acquisitions on high technology target firms: A comparative study in the Italian biotech industry 78
Un tesoro emergente. Le medie imprese italiane dell’era globale, Milano, 2009 78
Il canale logistico tra l’impresa industriale e il mercato finale: un modello di definizione 77
La logistica distributiva dell’industria dei beni di largo consumo: scelte strategiche e responsabilità organizzative 77
Il settore dei beni di largo consumo 77
Il patrimonio culturale come chiave strategica per l'internazionalizzazione delle imprese. L'esperienza del Balsamico Village di De Nigris. 77
Coordinamento, fiducia e potere nella logistica tra industria e distribuzione 76
L’intermodalità come fattore di rilancio del porto di Napoli 76
Il controllo concomitante della gestione mediante il budget 76
Entertainment e sistemi di creazione di valore nei centri commerciali. Un'indagine sul fenomeno in Italia 76
Virtual is so real! Consumers' evaluation of product packaging in virtual reality 75
Il significato del volume 74
Cultural distance, reputation transferability and cross-border acquisitions: a consumer perspective. 74
Product/country image effects and entry strategies in foreign markets 73
E-commerce studies review: implications and future agenda for firms and consumers 73
Innovazione e dinamiche di convergenza nel mobile entertainment 72
La logistica quale processo industriale 72
L’evoluzione del settore molitorio e pastario in Campania 72
Il controllo concomitante mediante il budget nella gestione dell’impresa industriale 72
Cross-border acquisitions: the impact on productivity, employment and wage 72
Il Gruppo Tod’s tra identità culturale del Bel Paese e successo internazionale 72
The moderating effect of corporate reputation on psychic distance in cross-border acquisition: A consumer perspective. 71
Totale 18.946
Categoria #
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selected - selezionate 0
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Totale 99.299


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.509 0 0 0 0 0 387 67 248 139 232 334 102
2021/20221.689 90 82 424 117 149 84 123 224 121 82 122 71
2022/20235.649 407 133 90 442 487 704 445 671 961 490 488 331
2023/20242.816 292 331 293 201 191 166 144 188 285 261 198 266
2024/20254.871 384 279 313 268 589 224 253 494 551 606 488 422
2025/20262.839 482 552 815 544 389 57 0 0 0 0 0 0
Totale 23.713