ANTONELLI, Gilda
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.419
NA - Nord America 2.168
AS - Asia 902
AF - Africa 102
SA - Sud America 94
OC - Oceania 88
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 8
Totale 6.781
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.965
IT - Italia 1.637
DE - Germania 433
CN - Cina 380
UA - Ucraina 370
GB - Regno Unito 272
CA - Canada 188
FR - Francia 168
SE - Svezia 126
SG - Singapore 112
NL - Olanda 86
IN - India 80
AU - Australia 75
TR - Turchia 48
FI - Finlandia 43
CH - Svizzera 41
ES - Italia 37
BR - Brasile 36
IR - Iran 36
MY - Malesia 36
PK - Pakistan 35
BE - Belgio 34
HK - Hong Kong 32
CI - Costa d'Avorio 29
ZA - Sudafrica 28
PE - Perù 26
PH - Filippine 24
PL - Polonia 23
VN - Vietnam 22
AT - Austria 19
KR - Corea 16
CO - Colombia 14
IE - Irlanda 14
JP - Giappone 14
NG - Nigeria 14
CZ - Repubblica Ceca 13
ID - Indonesia 13
LT - Lituania 13
NZ - Nuova Zelanda 13
CL - Cile 11
GR - Grecia 11
IL - Israele 11
RO - Romania 11
HN - Honduras 10
EE - Estonia 9
NO - Norvegia 9
PT - Portogallo 9
RU - Federazione Russa 9
EU - Europa 8
TH - Thailandia 8
HR - Croazia 7
KE - Kenya 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
EG - Egitto 6
LK - Sri Lanka 6
DK - Danimarca 5
HU - Ungheria 5
MX - Messico 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
BD - Bangladesh 4
GH - Ghana 4
IQ - Iraq 4
RS - Serbia 4
TW - Taiwan 4
AR - Argentina 3
VE - Venezuela 3
BF - Burkina Faso 2
BG - Bulgaria 2
CY - Cipro 2
JO - Giordania 2
LU - Lussemburgo 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
SZ - Regno dello Swaziland 2
TZ - Tanzania 2
UG - Uganda 2
ZW - Zimbabwe 2
BN - Brunei Darussalam 1
EC - Ecuador 1
KG - Kirghizistan 1
KH - Cambogia 1
KW - Kuwait 1
MU - Mauritius 1
NP - Nepal 1
SC - Seychelles 1
SD - Sudan 1
SN - Senegal 1
Totale 6.781
Città #
Chandler 354
Jacksonville 296
Toronto 158
Milan 138
Boardman 136
Rome 134
Nanjing 77
Bremen 74
Naples 69
Princeton 64
Redwood City 63
Wilmington 60
Ann Arbor 59
Singapore 57
London 48
Ogden 45
Melbourne 37
Istanbul 36
Coventry 34
Los Angeles 31
Helsinki 30
Abidjan 29
Bologna 29
Torino 28
Guangzhou 27
Shanghai 25
Shenyang 25
Lima 24
Chicago 22
Ashburn 21
Munich 21
Nanchang 21
Citta 20
Hebei 20
Dearborn 19
Kuala Lumpur 19
Zurich 19
Lahore 18
Napoli 18
Brussels 17
Catania 17
North Bergen 17
Ho Chi Minh City 16
Beijing 15
Salerno 15
Changsha 14
Portland 14
Spresiano 14
Tehran 14
Turin 14
Avellino 13
Norwalk 13
Tianjin 13
Bari 12
Dallas 12
Fidenza 12
Jiaxing 12
Leipzig 12
Nardò 12
Ottawa 12
Central 11
Lissone 11
Osio Sotto 11
Rotterdam 11
Slough 11
Stockholm 11
São Paulo 11
Campobasso 10
Genoa 10
Hamburg 10
Padova 10
Paris 10
Seattle 10
Tampere 10
Tegucigalpa 10
Tilburg 10
Trieste 10
Cagliari 9
Castel Campagnano 9
Colchester 9
Houston 9
Jakarta 9
Legnano 9
Menlo Park 9
Pesaro 9
Piovene Rocchette 9
Reading 9
Seoul 9
Stuttgart 9
Vienna 9
Bengaluru 8
Bochum 8
Edinburgh 8
Haimhausen 8
Jinan 8
Krugersdorp 8
Mentana 8
Saarbrücken 8
San Prisco 8
Sant'antimo 8
Totale 3.069
Nome #
The ethics of people analytics: risks, opportunities and recommendations 417
Organizational and Corporate identity on social media: A literature review 383
Caratteristiche dei consigli di amministrazione e performance delle società quotate in borsa: un’analisi per cluster 312
How Nonprofit Organizations Use Social Media for Fundraising: A Systematic Literature Review 302
The use of organizational network analysis in change management: an Italian case study 237
Understanding Employees’ Perspectives on Organizational Identity Change from Their LinkedIn Accounts, 233
Le start up e le imprese innovative nelle aree economiche speciali: l’impatto delle ZES sull’imprenditorialità innovativa in Campania 232
Prefazione 190
People analytics and the future of competitiveness: Capabilities human resource departments need to succeed in the “new normal 184
Le caratteristiche del gruppo di potenziali imprenditori per la costituzione di un’impresa innovativa 171
Remote work at the time of Covid-19 pandemic and beyond: A scoping review 168
Consumer behavior, trust and electronic word-of-mouth communication: toward a model of understanding of consumer’s purchase intentions online. 145
Fundraising on social media; A review of strategies and benefits 139
E-Government e cambiamento organizzativo 115
People Analytics applications, value, structure, and system support: An explorative study from Italy” 97
People analytics: ethical considerations for organizations 95
The influence of organizational tenure, teams diversity of educational background and level on the decision-making process of pre-startups. 95
Perché ringraziare pubblicamente? Il ruolo degli incentivi intrinsechi nella gestione delle persone delle pubbliche amministrazioni, Prospettive in Organizzazione 85
Measuring organizational identity via LinkedIn: The role played by employees’ tenure, type of employment contract and age. 84
Alignment of employees’ competencies with espoused organizational values 84
L’importanza delle reti informali nei team virtuali: l’Organizational Network Analysis come strumento di gestione del cambiamento 83
Cluster's Life Cycle: how specific public policies can change the trend 81
Sviluppare le competenze 80
“Flessibilità e struttura a rete: attori, ruoli e relazioni nel supply chain network” 78
Burt- Or Coleman-Type Rents, Or a Bit of Both? Knowledge Management Strategies in Suppliers’ Networks 77
Dalla cultura nel distretto alla cultura del distretto: una esperienza universitaria in atto 75
Entrepreneurship competence among students and employees: a comparative study in five European countries 73
Cluster, reti di impresa e distretti tecnologici 72
Diverging Incentives and Evolutionary Dynamics within Supply-Chain', System Dynamics Conference 71
Social media policy implementation model use for firm performance: policies and procedures 71
I fattori di successo delle metaorganizzazioni: assetti organizzativi a confronto 71
PuntOorg International Journal 68
I network a supporto delle imprese da ricerca: modelli ed attori strategici 68
Sistemi produttivi locali e cluster di imprese. Distretti industriali, tecnologici e protodistretti 68
Organizzazione, competenze e strategie di genere: il profilo dell'imprenditrice molisana 64
Innovative enterprise creation in Southern Italy. The case “Your research for your business 64
La macrostruttura 64
Effects of social networks managing on working career 63
I rpincipali concorrenti delle agenzie polifunzionali per il lavoro 63
I processi di sviluppo degli spin-off da ricerca: il ruolo dei metaorganizzatori 62
The metaorganization’s role in the networks’ life cycle 62
Grasping corporate identity from Social Media: Analysis of HR consulting companies 62
L’evoluzione della relazione tra mondo della ricerca e mondo imprenditoriale 60
Le imprese “in rosa”: organizzazione, competenze e strategie di genere 60
Grasping corporate identity from social media: Analysis of HR consulting companies 60
Innovare senza brevettare. Resistenze delle start up italiane 60
Gli strumenti di flessibilità del lavoro 58
Lo stage: strumento di flessibilità per le imprese, opportunità di sviluppo per le Università 58
Strategies for cluster competitiveness 57
Il metaorganizzatore nei processi di spin off da ricerca 56
Gli strumenti di flessibilità per le imprese 56
The local innovation networks: an explorative study of success cluster 55
A self-assessment of Employees' Entrepreneurship Competence: a cross-country analysis 54
Dinamiche evolutive in un cluster di produzione: una simulazione dei processi di interazione strategica e collaborazione 54
I fattori critici nella costruzione di un network di Innovazione in contesti non favorevoli: il PIn - Polo Innovativo nel Molise 53
Regolazione istituzionale e strategie dei singoli attori per la competitività di un cluster 52
Benefits and Risk from People Analytics: evidence from Italy 51
Innovación y Desarrollo Local: actores estratégicos en el apoyo sistemático a la creación de start up 50
Innovative start-ups and growth factors 47
Le politiche industriali a supporto delle imprese innovative 46
Developing Entrepreneurship Competence in Academia : Emerging Needs in Estonia, Finland, Italy, Poland and Portugal 45
Exploring Shared Work Values and Work Collaboration With a Network Approach: A Case Study From Italy 45
Organizzare l’Innovazione. Spin off da ricerca, metaorganizzazioni ed ambiente relazionale 44
Le strategie di legittimazione di un broker: capitale relazionale o ruoloformale? 40
Strategies for Legitimating a Broker. The Interplay of Social Capital, Formal Role and Learning Process in a Dynamic Network 37
The development process of academic spin-off 37
Help-seeking practices in Organization 35
Prefazione 33
How to save clusters from dying 33
Analysing the bottom-up approach to develop organisational culture in virtualised organisations. 30
Il social capital nei network di innovazione Social capital, ricerca, innovazione e territorioquali sinergie? 30
Where Do I Go to Treat Me? Factors That Influence Users’ Behavioral Intention 30
Social media use and organizational identity: A case study 29
LA RICOGNIZIONE RELATIVA AL FUNZIONAMENTO DEGLI UFFICI PER IL PROCESSO (TRIBUNALE DI BENEVENTO) 28
Opportunities and benefits of People Analytics for HR managers and Employees: Signals in the grey literature. 22
Find your limits and break them! Nurturing students’ entrepreneurship competence through innovative teaching methods and self-assessment 19
Factors related to workplace learning and congruence with organizational goals and values: Empirical findings from Estonia, Finland and Italy 19
Technology Transfer Steps Towards the Commercialization of Research Results for Universities. 17
LA RICOGNIZIONE RELATIVA AL FUNZIONAMENTO DEGLI UFFICI PER IL PROCESSO (TRIBUNALE DI AVELLINO) 15
L’Ufficio per il Processo: lineamenti organizzativi e gestionali 10
Totale 6.893
Categoria #
all - tutte 26.721
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 26.721


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020412 0 0 0 0 12 84 32 102 31 97 21 33
2020/2021932 103 80 68 75 36 156 31 67 67 108 107 34
2021/20221.250 31 29 182 117 105 65 78 109 251 101 153 29
2022/20232.161 160 92 86 186 202 371 135 206 298 116 193 116
2023/2024985 164 149 108 72 76 55 50 48 95 63 34 71
2024/2025569 120 52 86 86 225 0 0 0 0 0 0 0
Totale 6.893