ANTONELLI, Gilda
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.130
NA - Nord America 1.998
AS - Asia 683
AF - Africa 97
SA - Sud America 85
OC - Oceania 81
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 8
Totale 6.082
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.797
IT - Italia 1.484
DE - Germania 420
UA - Ucraina 370
CN - Cina 271
GB - Regno Unito 263
CA - Canada 186
SE - Svezia 125
FR - Francia 93
NL - Olanda 78
IN - India 73
AU - Australia 71
FI - Finlandia 40
CH - Svizzera 38
TR - Turchia 37
IR - Iran 36
PK - Pakistan 35
BE - Belgio 34
ES - Italia 34
MY - Malesia 34
HK - Hong Kong 31
SG - Singapore 31
BR - Brasile 29
CI - Costa d'Avorio 29
PE - Perù 26
ZA - Sudafrica 26
PH - Filippine 22
PL - Polonia 21
VN - Vietnam 19
AT - Austria 18
KR - Corea 16
CO - Colombia 14
IE - Irlanda 14
JP - Giappone 14
NG - Nigeria 14
ID - Indonesia 12
CL - Cile 11
GR - Grecia 11
IL - Israele 11
LT - Lituania 11
HN - Honduras 10
NZ - Nuova Zelanda 10
NO - Norvegia 9
RO - Romania 9
CZ - Repubblica Ceca 8
EU - Europa 8
TH - Thailandia 8
HR - Croazia 7
KE - Kenya 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
EE - Estonia 6
LK - Sri Lanka 6
PT - Portogallo 6
RU - Federazione Russa 6
DK - Danimarca 5
EG - Egitto 5
HU - Ungheria 5
MX - Messico 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
BD - Bangladesh 4
GH - Ghana 4
IQ - Iraq 4
RS - Serbia 4
TW - Taiwan 4
VE - Venezuela 3
BF - Burkina Faso 2
BG - Bulgaria 2
CY - Cipro 2
JO - Giordania 2
LU - Lussemburgo 2
SI - Slovenia 2
SZ - Regno dello Swaziland 2
UG - Uganda 2
ZW - Zimbabwe 2
AR - Argentina 1
BN - Brunei Darussalam 1
EC - Ecuador 1
KG - Kirghizistan 1
KH - Cambogia 1
KW - Kuwait 1
MU - Mauritius 1
NP - Nepal 1
SC - Seychelles 1
SD - Sudan 1
SN - Senegal 1
Totale 6.082
Città #
Chandler 354
Jacksonville 296
Toronto 157
Rome 125
Milan 107
Bremen 74
Nanjing 74
Princeton 64
Redwood City 63
Wilmington 60
Ann Arbor 59
Naples 59
London 48
Ogden 45
Melbourne 36
Coventry 34
Abidjan 29
Boardman 29
Torino 28
Helsinki 27
Bologna 26
Istanbul 26
Shenyang 25
Lima 24
Chicago 22
Nanchang 21
Citta 20
Hebei 20
Dearborn 19
Lahore 18
Munich 18
Napoli 18
Brussels 17
Guangzhou 17
Kuala Lumpur 17
North Bergen 17
Zurich 17
Shanghai 16
Ho Chi Minh City 15
Salerno 15
Catania 14
Changsha 14
Portland 14
Tehran 14
Avellino 13
Norwalk 13
Tianjin 13
Turin 13
Ashburn 12
Bari 12
Fidenza 12
Leipzig 12
Nardò 12
Spresiano 12
Central 11
Lissone 11
Ottawa 11
Rotterdam 11
Slough 11
Stockholm 11
São Paulo 11
Beijing 10
Campobasso 10
Genoa 10
Jiaxing 10
Seattle 10
Tampere 10
Tegucigalpa 10
Tilburg 10
Trieste 10
Cagliari 9
Castel Campagnano 9
Colchester 9
Hamburg 9
Houston 9
Legnano 9
Menlo Park 9
Piovene Rocchette 9
Seoul 9
Stuttgart 9
Vienna 9
Bochum 8
Edinburgh 8
Haimhausen 8
Jakarta 8
Krugersdorp 8
Mentana 8
Padova 8
Saarbrücken 8
San Prisco 8
Sant'antimo 8
Taizhou 8
Chennai 7
Chieti 7
Florence 7
Jinan 7
Kaunas 7
Köln 7
Lessolo 7
Ningbo 7
Totale 2.746
Nome #
The ethics of people analytics: risks, opportunities and recommendations 400
Organizational and Corporate identity on social media: A literature review 375
How Nonprofit Organizations Use Social Media for Fundraising: A Systematic Literature Review 299
Caratteristiche dei consigli di amministrazione e performance delle società quotate in borsa: un’analisi per cluster 270
The use of organizational network analysis in change management: an Italian case study 232
Le start up e le imprese innovative nelle aree economiche speciali: l’impatto delle ZES sull’imprenditorialità innovativa in Campania 195
Prefazione 185
People analytics and the future of competitiveness: Capabilities human resource departments need to succeed in the “new normal 178
Le caratteristiche del gruppo di potenziali imprenditori per la costituzione di un’impresa innovativa 165
Understanding Employees’ Perspectives on Organizational Identity Change from Their LinkedIn Accounts, 143
Remote work at the time of Covid-19 pandemic and beyond: A scoping review 133
Consumer behavior, trust and electronic word-of-mouth communication: toward a model of understanding of consumer’s purchase intentions online. 132
Fundraising on social media; A review of strategies and benefits 132
E-Government e cambiamento organizzativo 107
People analytics: ethical considerations for organizations 89
People Analytics applications, value, structure, and system support: An explorative study from Italy” 84
Measuring organizational identity via LinkedIn: The role played by employees’ tenure, type of employment contract and age. 83
Perché ringraziare pubblicamente? Il ruolo degli incentivi intrinsechi nella gestione delle persone delle pubbliche amministrazioni, Prospettive in Organizzazione 79
L’importanza delle reti informali nei team virtuali: l’Organizational Network Analysis come strumento di gestione del cambiamento 79
The influence of organizational tenure, teams diversity of educational background and level on the decision-making process of pre-startups. 76
“Flessibilità e struttura a rete: attori, ruoli e relazioni nel supply chain network” 75
Sviluppare le competenze 75
Alignment of employees’ competencies with espoused organizational values 72
Burt- Or Coleman-Type Rents, Or a Bit of Both? Knowledge Management Strategies in Suppliers’ Networks 71
Cluster's Life Cycle: how specific public policies can change the trend 69
I fattori di successo delle metaorganizzazioni: assetti organizzativi a confronto 69
Social media policy implementation model use for firm performance: policies and procedures 67
Sistemi produttivi locali e cluster di imprese. Distretti industriali, tecnologici e protodistretti 66
Dalla cultura nel distretto alla cultura del distretto: una esperienza universitaria in atto 65
I network a supporto delle imprese da ricerca: modelli ed attori strategici 65
Diverging Incentives and Evolutionary Dynamics within Supply-Chain', System Dynamics Conference 63
Organizzazione, competenze e strategie di genere: il profilo dell'imprenditrice molisana 62
Cluster, reti di impresa e distretti tecnologici 62
Grasping corporate identity from Social Media: Analysis of HR consulting companies 61
Innovative enterprise creation in Southern Italy. The case “Your research for your business 60
I rpincipali concorrenti delle agenzie polifunzionali per il lavoro 58
La macrostruttura 57
Effects of social networks managing on working career 56
I processi di sviluppo degli spin-off da ricerca: il ruolo dei metaorganizzatori 56
L’evoluzione della relazione tra mondo della ricerca e mondo imprenditoriale 56
Le imprese “in rosa”: organizzazione, competenze e strategie di genere 56
Grasping corporate identity from social media: Analysis of HR consulting companies 56
Lo stage: strumento di flessibilità per le imprese, opportunità di sviluppo per le Università 55
The metaorganization’s role in the networks’ life cycle 55
Gli strumenti di flessibilità per le imprese 53
The local innovation networks: an explorative study of success cluster 52
Strategies for cluster competitiveness 52
Innovare senza brevettare. Resistenze delle start up italiane 52
Gli strumenti di flessibilità del lavoro 51
Il metaorganizzatore nei processi di spin off da ricerca 50
Entrepreneurship competence among students and employees: a comparative study in five European countries 50
I fattori critici nella costruzione di un network di Innovazione in contesti non favorevoli: il PIn - Polo Innovativo nel Molise 49
Dinamiche evolutive in un cluster di produzione: una simulazione dei processi di interazione strategica e collaborazione 49
Innovación y Desarrollo Local: actores estratégicos en el apoyo sistemático a la creación de start up 48
Regolazione istituzionale e strategie dei singoli attori per la competitività di un cluster 47
PuntOorg International Journal 44
Innovative start-ups and growth factors 44
Le politiche industriali a supporto delle imprese innovative 44
A self-assessment of Employees' Entrepreneurship Competence: a cross-country analysis 42
Organizzare l’Innovazione. Spin off da ricerca, metaorganizzazioni ed ambiente relazionale 41
Benefits and Risk from People Analytics: evidence from Italy 38
Developing Entrepreneurship Competence in Academia : Emerging Needs in Estonia, Finland, Italy, Poland and Portugal 37
Le strategie di legittimazione di un broker: capitale relazionale o ruoloformale? 37
Exploring Shared Work Values and Work Collaboration With a Network Approach: A Case Study From Italy 37
The development process of academic spin-off 34
Strategies for Legitimating a Broker. The Interplay of Social Capital, Formal Role and Learning Process in a Dynamic Network 33
Prefazione 32
How to save clusters from dying 32
Help-seeking practices in Organization 31
Il social capital nei network di innovazione Social capital, ricerca, innovazione e territorioquali sinergie? 30
Social media use and organizational identity: A case study 27
Where Do I Go to Treat Me? Factors That Influence Users’ Behavioral Intention 26
Analysing the bottom-up approach to develop organisational culture in virtualised organisations. 19
Opportunities and benefits of People Analytics for HR managers and Employees: Signals in the grey literature. 19
Technology Transfer Steps Towards the Commercialization of Research Results for Universities. 15
Find your limits and break them! Nurturing students’ entrepreneurship competence through innovative teaching methods and self-assessment 13
Factors related to workplace learning and congruence with organizational goals and values: Empirical findings from Estonia, Finland and Italy 13
L’Ufficio per il Processo: lineamenti organizzativi e gestionali 7
Totale 6.191
Categoria #
all - tutte 20.234
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 20.234


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019142 0 0 0 0 0 0 0 0 0 14 14 114
2019/2020700 157 39 38 54 12 84 32 102 31 97 21 33
2020/2021932 103 80 68 75 36 156 31 67 67 108 107 34
2021/20221.250 31 29 182 117 105 65 78 109 251 101 153 29
2022/20232.161 160 92 86 186 202 371 135 206 298 116 193 116
2023/2024852 164 149 108 72 76 55 50 48 95 35 0 0
Totale 6.191