RIVIEZZO, Angelo
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.685
EU - Europa 2.113
AS - Asia 973
AF - Africa 76
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 14
OC - Oceania 9
SA - Sud America 6
Totale 5.876
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.424
IT - Italia 687
CN - Cina 659
UA - Ucraina 652
DE - Germania 295
CA - Canada 254
FR - Francia 127
SG - Singapore 126
SE - Svezia 120
TR - Turchia 110
FI - Finlandia 52
CI - Costa d'Avorio 45
GB - Regno Unito 41
IN - India 29
NL - Olanda 28
BE - Belgio 18
ES - Italia 18
HK - Hong Kong 18
EU - Europa 14
RU - Federazione Russa 14
ZA - Sudafrica 11
PL - Polonia 10
EE - Estonia 9
NG - Nigeria 9
PT - Portogallo 9
CZ - Repubblica Ceca 8
LT - Lituania 7
NZ - Nuova Zelanda 7
DK - Danimarca 5
HR - Croazia 5
NP - Nepal 5
ID - Indonesia 4
IR - Iran 4
MA - Marocco 4
KE - Kenya 3
KR - Corea 3
NI - Nicaragua 3
RO - Romania 3
TH - Thailandia 3
AN - Antille olandesi 2
AU - Australia 2
BF - Burkina Faso 2
EC - Ecuador 2
JP - Giappone 2
LK - Sri Lanka 2
ME - Montenegro 2
MX - Messico 2
PE - Perù 2
PK - Pakistan 2
TZ - Tanzania 2
AR - Argentina 1
AT - Austria 1
AZ - Azerbaigian 1
CH - Svizzera 1
CO - Colombia 1
CY - Cipro 1
GR - Grecia 1
KW - Kuwait 1
KZ - Kazakistan 1
SA - Arabia Saudita 1
TW - Taiwan 1
Totale 5.876
Città #
Chandler 496
Jacksonville 474
Toronto 242
Boardman 189
Nanjing 140
Istanbul 106
Singapore 100
Princeton 96
Wilmington 90
Ann Arbor 60
Ogden 57
Shenyang 52
Rome 51
Ashburn 47
Milan 46
Abidjan 45
Bremen 44
Hebei 43
Naples 41
Jiaxing 40
Helsinki 38
Dearborn 37
Los Angeles 35
Nanchang 35
Guangzhou 33
Changsha 32
Tianjin 32
Shanghai 30
Boydton 28
Zhengzhou 23
Lyon 21
Portico di Caserta 21
Brussels 18
Jinan 18
Dallas 16
Genova 16
Latina 15
Ningbo 15
Hong Kong 14
Maddaloni 13
Tampere 12
Amsterdam 10
Bologna 10
Lagos 9
Salerno 9
San Giorgio Del Sannio 9
Verona 9
Beijing 8
Hangzhou 8
Krugersdorp 8
Seattle 8
Taizhou 8
Vénissieux 8
Wuhan 8
Avellino 7
Brno 7
Paris 7
Romano Di Lombardia 7
Tallinn 7
Turin 7
Udine 7
Caserta 6
Dalmine 6
Kolkata 6
London 6
Ottawa 6
Portland 6
Afragola 5
Bengaluru 5
Florence 5
Kathmandu 5
Monmouth Junction 5
Nantong 5
Napoli 5
Norwalk 5
Redwood City 5
Rui'an 5
Villiers-sur-Marne 5
Auckland 4
Aversa 4
Bovisio Masciago 4
Cosenza 4
Frankfurt am Main 4
Genoa 4
Nice 4
Redmond 4
San Pietro Vernotico 4
Sant'Anastasia 4
Schio 4
Shenzhen 4
Treviso 4
Valencia 4
Xuzhou 4
Amadora 3
Amorosi 3
Augusta 3
Benevento 3
Bergamo 3
Berlin 3
Borgo Valsugana 3
Totale 3.294
Nome #
Heritage Marketing. Come aprire lo scrigno e trovare un tesoro 276
Entrepreneurship Research in Europe: hot topics and methodological challenges. Editorial. 116
Heritage marketing nelle imprese longeve italiane: una visione processuale 97
A Shared History for a Shared Project: Using Storytelling and Collaborative Relationships to Launch a New Product 83
Crescere per acquisizioni e fusioni creando valore 82
Acquisizioni e fusioni nel settore ICT: evidenze empiriche da una prospettiva di analisi processuale 80
Entrepreneurship competence among students and employees: a comparative study in five European countries 78
Il tempo è lo specchio dell’eternità”. Strategie e strumenti di heritage marketing nelle imprese longeve italiane 76
Hacia la universidad emprendedora. Un análisis del compromiso de las Universidades Italianas en el desarrollo económico y social 75
Assessing an Entrepreneurial Development Program using the Critical Incident Technique 71
Terroir and wine differentiation. A cross-case analysis on French and Italian wine producers’ perceptions 70
Assessing the Entrepreneurial Orientation of University Departments. A comparative study between Italy and Spain 68
Narrare il patrimonio storico e culturale dell’impresa per creare valore. Una proposta di definizione dell’heritage marketing-mix 68
Assessing the Effectiveness of Entrepreneurial Training Programmes: Findings from a Critical Incident Analysis 67
Il caso dell’Irlanda: una crescita ininterrotta trainata dagli IDE 65
Il cluster del turismo in Campania: un’analisi della morfologia e della competitività del sistema turistico regionale 65
Heritage Marketing: una possibilità davvero sfruttata dalle imprese storiche italiane? 65
Acquisizioni nei settori ad alta intensità di conoscenza. Un’analisi interpretativa basata su casi di successo 65
Il terroir come leva per valorizzare l’identità culturale locale. Un’indagine tra i produttori vitivinicoli del Sannio 63
Accessing external networks: the role of firm's resources and entrepreneurial orientation 63
Orientamento strategico e performance dei musei d’impresa: un’indagine empirica in Italia 63
"Importance-Performance Analysis as a Tool in Evaluating Town Centre Management Effectiveness" 62
Acquisitions in Knowledge-Intensive Industries: Exploring the Distinctive Characteristics of the Effective Acquirer 62
Il ruolo del marketing nelle imprese 3M. I tratti distintivi dell’orientamento al mercato 61
Assessing SMEs international performance: the role of different strategic orientations, entrepreneur’s characteristics and environmental conditions 61
Accessing external networks: the role of firm’s resources and entrepreneurial posture 61
Moving forward or running to stand still? Exploring the nature and the role of family firms’ strategic orientation 60
Applying Critical Discourse Analysis to Explore the Italian Universities Orientation towards the Entrepreneurial Model 59
Assembling the puzzle: the need to assess both the internal and external side of corporate entrepreneurship 59
Using terroir to exploit local identity and cultural heritage in marketing strategies: An exploratory study among Italian and French wine producers 58
La gestione strategica del centro città: una proposta di metodo e un confronto tra esperienze internazionali 58
From industrial heritage to living industry tourism. An explorative study in Italy 58
Entrepreneurship education, spin-offs generation, technology transfer implementation: towards the ‘entrepreneurial university’. What’s the situation in Italy? 58
Il Profilo comportamentale dei turisti e i segmenti emergenti 57
Importance-Performance Analysis in Evaluating Tourist Satisfaction. The case of Campania 57
“C’era una volta…”. Racconti d’imprese storiche della manifattura campana 57
A self-assessment of Employees' Entrepreneurship Competence: a cross-country analysis 56
"The Institutional Education and Training for Entrepreneurship Development in the Italian Universities" 56
Linking SMEs’ strategic orientation and international performance: insights from an empirical investigation in Italy 56
Il caso d’Israele: la riconversione del know-how maturato nella ricerca militare 56
Orientamento imprenditoriale e performance: un’indagine tra le università italiane, 55
La soddisfazione dei turisti e le attitudini post-visita 55
Assessing the Entrepreneurial Orientation of University Departments and its Impact on Performance 55
“C’era una volta…”. Racconti d’imprese storiche della manifattura campana 55
Old soul, young spirit. Assessing entrepreneurial orientation within long-lived firms 54
L’influenza degli Stimoli Ambientali dei Centri Urbani sulla Qualità Percepita e i Comportamenti di Consumo 54
Urban Revitalization and Town Centre Management: the role of Stakeholders" 54
European universities seeking entrepreneurial paths: the moderating effect of contextual variables on the entrepreneurial orientation-performance relationship 54
Orientamento strategico e longevità nelle imprese familiari 53
L’orientamento imprenditoriale dei dipartimenti universitari italiani 53
Comunicazione non convenzionale e advertainment. Il caso Sammontana 53
Understanding Wine Purchase and Consumption Behavior: A Market Segmentation Proposal 53
The role of stakeholders in town centre management: guidelines for identification and analysis 53
From the Entrepreneurial University to the Civic University: What are we talking about? 52
Il management dei centri urbani e l'uso del territorio nell'ottica della collaborazione tra operatori privati e operatori pubblici 52
Concentrazioni geografiche ed economie di clustering nella filiera delle ICT. Un’analisi dello scenario italiano 51
Entrepreneurial Orientation and Market Orientation in SMEs: an explorative study 51
Moving forward or running to stand still? The relationship between family firms strategic posture and longevity 51
An Importance-Performance Analysis of tourist satisfaction at destination level: evidence from Campania (Italy) 51
"C'era una volta...". Racconti di imprese storiche della manifattura campana 51
Attractiveness of European Higher Education in Entrepreneurship: a Strategic Marketing Framework 50
Un approccio customer-based alla valutazione degli interventi di riqualificazione urbana. Il caso di Benevento 49
Italian Universities and their third mission: A longitudinal analysis of the organization and education renewal towards the “entrepreneurial university” model 49
La Silicon Valley: un modello per le aree territoriali periferiche 49
From words to deeds: are Italian universities changing their discursive practices to promote entrepreneurship? 49
Developing Entrepreneurship Competence in Academia : Emerging Needs in Estonia, Finland, Italy, Poland and Portugal 48
Who wants to live forever: exploring 30 years of research on business longevity 48
Il caso della Scozia: il riposizionamento della specializzazione produttiva nell’hi-tech 48
Stakeholders Involvement in Urban Revitalization Projects: a two-step approach 48
La Valutazione degli Interventi di Rivitalizzazione dei Centri Urbani: una prospettiva ccustomer-based 48
Multiple Co-Inertia Analysis as a tool for the Patient Satisfaction Evaluation 48
Il potere del corporate heritage nel comunicare l’identità organizzativa 48
Determinants and Performance of Knowledge-Intensive Acquisitions: Towards a Grounded Based Model of Acquirer’s Characteristics 47
“Il tempo è lo specchio dell’eternità”. Strategie e strumenti di heritage marketing nelle imprese longeve italiane 47
Il peso della concentrazione geografica nelle attività della new economy 46
Stakeholder Choice and Stakes Evaluation in Town Centre Management. Guidelines for the Assessment 45
The Moderating Effect of Entrepreneurial Orientation on the Relationship between Market Orientation and Performance. An Exploratory Investigation on Italian Medium-Size Firms 45
Using Importance-Performance Analysis to Identify Determinant Attributes of Entrepreneurial Orientation within the Italian University Departments 45
Italian Universities and their third mission: A longitudinal analysis of the organization and education renewal towards the ‘entrepreneurial university’ model 45
Using Importance-Performance Analysis in Evaluating Tourist Satisfaction. The case of Campania 45
Il comportamento di acquisto e consumo del vino. Una proposta di segmentazione 44
Corporate Heritage Marketing. Using the Past as a Strategic Asset 44
Market orientation: how to assess it? An empirical investigation within Italian medium-sized firms 42
Exploring Management Research on the Biotech Industry: A Citation Network Analysis 42
Il tempo è lo specchio dell’eternità. Strategie e strumenti di Heritage marketing nelle imprese longeve 42
Uncovering the worth of the past: the relationship between corporate museums’ strategic orientation and dual performance 42
Detecting the Determinant Attributes of Entrepreneurial Orientation within the Italian University Departments 40
La valutazione degli interventi di rivitalizzazione dei centri città in una prospettiva customer-based 40
The crisis of clothing companies in Benevento province: analysis and hypothesis of process innovation 40
Il ruolo del marketing nelle imprese 3M. Intensità e antecedenti dell’orientamento al mercato 40
Musei d’impresa e strumenti digitali di stakeholder engagement. Un’analisi dello scenario italiano. 39
Tourist Satisfaction: profili teorici e modelli di rilevazione 37
Entrepreneurship Higher Education in Europe. State of the Art and Marketing Insights to Enhance the Attraction of Foreign Students 34
Misurare la competitività del territorio: indirizzi teorici, limiti metodologici e nuove traiettorie di ricerca 34
Exploring the Relationship between Entrepreneurial Orientation and Market Orientation in SMEs 33
Using Importance-Performance Analysis in Evaluating Town Centre Management Effectiveness 33
Marketing e Gestione Strategica dei Centri Urbani. Teoria, metodologia ed esperienze 33
Una storia, tanti modi di raccontarla. Una nuova proposta di definizione dell’heritage marketing mix / One story, so many ways to narrate it. A new proposal for the definition of the heritage marketing mix. 33
The Institutional Education and Training for Entrepreneurship Development in the Italian Universities 31
Musei d’impresa: luoghi della memoria, dell’identità e dell’innovazione organizzativa 28
Totale 5.626
Categoria #
all - tutte 37.208
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 37.208


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020286 0 0 0 0 0 0 24 131 5 107 8 11
2020/2021894 118 91 8 96 15 193 20 93 28 110 118 4
2021/2022521 11 2 282 24 6 15 24 83 23 12 23 16
2022/20231.589 212 73 28 232 143 283 5 129 290 39 104 51
2023/2024888 64 192 108 43 76 61 21 39 126 51 24 83
2024/2025700 150 72 86 43 260 84 5 0 0 0 0 0
Totale 5.953