SIMEONE, Mariarosaria
SIMEONE, Mariarosaria
Analisi della sostenibilità economica nella produzione di tonno rosso del mediterraneo
2007-01-01 Scarpato, D; Simeone, M.
Capitale umano e capitale sociale nell’agricoltura multifunzionale: un’analisi delle esperienze di filiera corta nella Campania interna
2013-01-01 Marotta, G; Nazzaro, C; Simeone, M
Competitive Strategies in the italian pasta industry
2015-01-01 Simeone, M; Marotta, G; Rotondo, G
Consumer acceptance and consumption of functional foods. An attempt of comparison between Italy and Germany
2018-01-01 Talia, Elisa Di; Simeone, Mariarosaria; Scarpato, Debora
Consumer attitudes to food labelling: opportunities for firms and implications for policy-makers
2015-01-01 Simeone, M; Scarpato, D; Rotondo, G.
Consumer behaviour types in household food waste
2019-01-01 Di Talia, Elisa; Simeone, Mariarosaria; Scarpato, Debora
Does quality really matter? Variables that drive postmodern consumer choices
2015-01-01 Marinelli, N; Simeone, M; Scarpato, D.
Eating Behaviour and Well-being: An Analysis on the Aspects of Italian Daily Life.
2016-01-01 Mancini, P; Marchini, A; Simeone, M.
Educated millennials and credence attributes of food products with genetically modified organisms: Knowledge, trust and social media
2020-01-01 Russo, C.; Simeone, M.; Perito, M. A.
Euro-Mediterranean integration and competitiveness of the agro-food sector. An empirical analysis in Campania region
2013-01-01 Scarpato, D; Simeone, M.
Factors affecting food label complexity: does the new EU Regulation satisfy consumer issues? An exploratory study
2016-01-01 Simeone, M; Scarpato, D; Marinelli, N.
Gli investimenti diretti esteri nell'UE allargata: evoluzione nel settore agroalimentare
2008-01-01 Simeone, M; Scarpato, D.
Gli scenari internazionale e comunitario
2007-01-01 Cesaretti, G. P.; Simeone, M.
How can food companies attract the consumer concerned about food safety? A logit model analysis in Spain.
2017-01-01 Scarpato, D; Rotondo, G; Simeone, Mariarosaria; Gómez, A; Gutiérrez, P.
IL CONSUMO DEI PRODOTTI ITTICI NEL SUD PONTINO: LA PROVENIENZA DEL PESCATO TRA ADATTAMENTI ORGANIZZATIVI ED OPPORTUNISMO
2003-01-01 Simeone, M; Russo, C.
Innovazione e Strategie competitive nel settore agroalimentare. Un'applicazione empirica nel mercato italiano della pasta
2009-01-01 Marotta, G; Simeone, M.
LA FILIERA DEL TONNO ROSSO MEDITERRANEO: PROBLEMATICHE E PROSPETTIVE PER IL COMPARTO IN CAMPANIA
2005-01-01 Simeone, M; Scarpato, D.
La filiera tartuficola nel Titerno-Fortore-Tammaro: un’analisi economica
2007-01-01 Marotta, G; Nazzaro, C; Simeone, M
La ricerca di un nuovo punto di equilibrio tra sostenibilità economica ed ambientale
2007-01-01 Simeone, M
LA VALUTAZIONE DELLE POLITICHE AGRICOLE SUL RICAMBIO GENERAZIONALE
2004-01-01 Simeone, M; Spigola, M.